Kävsjö Ämnen | Startsidan | 1d  3d  7d | Sök
Anbytarvärd | Användarkonto | Logga ut

Anbytarforum » Landskap » Småland » Socknar » Kävsjö « Föregående Nästa »

  Diskussion Senaste postare Poster Senaste post
Äldre inlägg (arkiv) till 2003-01-06Bengt Rydh30 2003-01-06 21:20
Äldre inlägg (arkiv) till 30 december, 2006Jan Åke Sandberg30 2006-12-30 20:24
Äldre inlägg (arkiv) till 09 augusti, 2008Vivi Bryntesson30 2008-08-09 11:42
Äldre inlägg (arkiv) till 07 februari, 2012Daniel Davidsson30 2012-02-07 20:36
  ClosedNya ämnen kan inte läggas till på denna sida.      

Författare Meddelande
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Gerd Forsblad Krig
(Gimfk)
Föreningsmedlem
Postat onsdagen 08 februari 2012 - 19:52  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Daniel
Kanske ett spår.
Det föds en Johan Wilhelm Skog i Sala 1862.
Han finns med i Sv.bef 1880 men inte i Sv.bef 1890.
Han finns inte heller med i Sv.dödbok.
kolla upp honom.

Gerd
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Daniel Davidsson
(Daniel93)
Registrerad användare
Postat onsdagen 08 februari 2012 - 21:10  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej Gerd och alla andra på anbytarforumet!

Jag har fått hjälp och fick denna födelseattesten,
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-266-11883-46478-76?cc=1462519

Det står att Maria Satterlof Skoog fick sitt efternamn, Sätterlöf genom modern.

Något/Några tips på var jag ska börja?

/Daniel
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Gerd Forsblad Krig
(Gimfk)
Föreningsmedlem
Postat torsdagen 09 februari 2012 - 06:18  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Daniel
De enda Sätterlöf som finns i Sv.bef 1880 bor i Svennevad Örebro län.

Gerd
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Daniel Davidsson
(Daniel93)
Registrerad användare
Postat torsdagen 09 februari 2012 - 19:50  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Ok har inte hittat något än.

Mvh
Daniel
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Daniel Davidsson
(Daniel93)
Registrerad användare
Postat lördagen 11 februari 2012 - 20:23  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hittade denna iaf,

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/JFL5-95S
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Daniel Davidsson
(Daniel93)
Registrerad användare
Postat lördagen 11 februari 2012 - 20:33  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Och denna,

https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/FDX6-ZXL
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Inger Lindberg
(Ingberg)
Föreningsmedlem
Postat söndagen 12 februari 2012 - 12:53  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej.
Söker hjälp att lösa ett patronymikon.
Gäller en Sven Nielson, som enl. anteckningar skulle vara son till en Per Nielson i Flahult, Kävsjö, död 1643.
Eftersom faderns förnamn är Per borde ju sonen heta Sven Persson. Är namnet felskrivet eller är jag helt ute och seglar.
Svens dotter Marit gift med Lars Trullsson, född 1625 boende i Kyllås, Åker är min mormors ana.
Sedan har jag en fråga om Jon Jonsson eller Jönsson, död 1679 och gift med Merit Jonsdotter, vars son Per Jonsson är min mans ana.
Enligt mina uppgifter brukade Jon Flahult, Käfsjö sn från 1667-79. Enligt Östbo db 1709 8-12/6 nr 5 sålde Per Jonsson i Pukarp med syskon sina
skattejordsandelar till brodern Nils Jönsson.
Har de här två anorna något gemensamt i gården Flahult?
Tacksam för svar
Inger
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Hans Christian Andersen
(Hcandersen)
Registrerad användare
Postat tisdagen 14 februari 2012 - 01:59  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej Inger,

Det er mycket osäkert med forskning i Kävsjö i 1600 och 1700 tallet.

Har något om en Niels i Kävsö. Tror inte det hjälper.

Vedlägger Familierapport.

mvh
H.C. Andersen
application/pdfFamilierapport Nils av Flahult
Britta av (Flahult) Klevshult Nilsdotter.pdf (72.8 k)
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Hans Christian Andersen
(Hcandersen)
Registrerad användare
Postat tisdagen 14 februari 2012 - 02:20  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej Inger (igen),

Nils Jonsson av Flahult er troligen samme person som Nils Jönsson av Flahult. Har också undrat över namnskifte !

Har något om Jon Jonsson av Flahult , vedlägger en familie rapport.

mvh
H. C. Andersen



 Kävsjö Sn Jonsdotter (Jönsdotter), Änka (ca.1679).pdf,application/pdfFamilierapport Jon Jonsson av Flahult
Marit (Merit) av Flahult (154.2 k)
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Bengt Andersson
(Sleipner)
Registrerad användare
Postat måndagen 02 april 2012 - 21:46  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej!
Jag söker uppgifter om soldaten Sven Ruda.Han föddes i Östbo Härad Kävsjö socken
1768 den 12/7.Han var med i kriget i Pommern fram till 1809.Sedan blev han kommenderad
till kronobageriet vid jönköpings regemente där han troligen dog.Hans hustru Kajsa Pärsdotter
står som änka efter 1811,men var och hur dog han och vart begravdes han.

MVH
Bengt Andersson
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Solveig Gavik
(Cissis_matte)
Registrerad användare
Postat torsdagen 13 september 2012 - 22:19  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Isak Faust född 1781-06-25 soldat och bosatt i Hillerstorp Kävsjö (F). Söker hans födelseort. Arkiv Digital husförhör Hillerstorp, Kävsjö AI:6 (1814-1830) Bild 58 / sid 49
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Inger Lindberg
(Ingberg)
Föreningsmedlem
Postat torsdagen 10 januari 2013 - 19:25  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej.
Finns det någon forskare i Kävsjö, som har koll på Vissebo. Har en ana Sven Nilsson, länsman och gästgivare på Skillingaryds gård. Född ca 1631, död 27/8 1705, 74 år gammal (Tofteryds dödbok C1:1 1698-1736, sid 143. Enligt uppgift skall han komma från Vissebo och ha släktskap med Höök-släkten i Hökhult, Kävsjö.
Tacksam för hjälp att lösa problemet.
Mvh
Inger
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Pia Lindgren (fd Gudbrand)
(Lillguden)
Registrerad användare
Postat torsdagen 28 mars 2013 - 19:46  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej! Jag har en anfader Jonas Holmberg som ska vara född 1719. Han gifter sig 1740 i Lekeryd med Segrid Siggesdotter och då bodde han i Kävsjö. Jag hittar honom inte född i socknen och gick precis igenom husförhöret utan att finna honom. Släktnamne Holmberg går sedan vidare till sonen Jonas men sedan försvinner det tyvärr. Undrar ju lite varför han kallade sig Holmgren och misstänker att det är från fadern...
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Martin Brandt
(Martinb)
Föreningsmedlem
Postat tisdagen 28 maj 2013 - 22:07  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej!

Känner någon till Nils Persson och hans hustru Kerstin Nilsdotter som dyker upp i mantaslslängden 1702 på Hagagården i Hillerstorp, Kävsjö varifrån de sedan 1709 flyttar till Svänö, Kävsjö?

mvh
Martin

(Meddelandet ändrat av martinb 2013-05-29 12:13)
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Hans Christian Andersen
(Hcandersen)
Registrerad användare
Postat onsdagen 29 maj 2013 - 20:11  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej Martin,

Har något på din Nils Pehrsson & Kerstin Nilsdotter av Hagagd, Hillerstorp.

Medsender en familierapport.

mvh
HC Andersen

 Kierstin (d.ä.) av Slungsås.pdf,application/pdfFamilierapport Nils Pehrsson av Slungsås
Nilsdotter (104.1 k)
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Martin Brandt
(Martinb)
Föreningsmedlem
Postat fredagen 31 maj 2013 - 13:18  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej!

Har kollat igenom det du skickat först nu. Tack för uppgifterna, särskilt om husförhröet 1707 som gav åldrar! Det hade jag missat.

Hittade först inte Nils Persson och hustru Kerstin i Slungås 1688++ men nu såg jag dem! Konstigt att de inte finns med i katekismilängden för reftele 1692 under Slungås.

Domkapitlet i Växjö FII:11 (1672-1694) Bild 296 / sid 575 (AID: v41166.b296.s575, NAD: SE/VALA/00507)

I samma längd hittar jag ingen Nils Persson alls eller en Kerstin Nilsdotter som matchar i ålder.

mvh
Martin

(Meddelandet ändrat av martinb 2013-05-31 18:47)
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Janice Beeson
(Jdbeeson)
Registrerad användare
Postat torsdagen 13 juni 2013 - 22:59  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hi Hans,
Thank you so much for the information that led me from Aker to Kavsjo for my Stina Jonsdotter that was born 6 Jun 1749. You have her father listed as Jon Jonsson and his father as Jon Nilsson died abt 1736 Hadinge. Looking through the Church Accounting records 1736-1846 under Debit for 1737 May 9 it states Testamente Jon Nilsson Hadinge. Does this mean he left a will?
Thank You,
Janice Beeson
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Hans Christian Andersen
(Hcandersen)
Registrerad användare
Postat fredagen 14 juni 2013 - 00:43  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hi Janice,

I'am glad you are happy about my hint.

I'am not sure he left a testament. I think the parish priest knew about the rules about heritage and he was consulted. Problaly he wrote a note. I have never seen a testament from a parish priest. Normaly there is a debt too for "bårekläder" - clothes for the burial.

Sometimes more wealthy people had their testamente shown for the "county court" ex. Östbo Häradsret and the testament is sometimes stated in the Court Book where you can read it.

Sincerely,
Hans Christian Andersen
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Martin Brandt
(Martinb)
Föreningsmedlem
Postat fredagen 14 juni 2013 - 12:43  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hi,

The "Testamente" in the "Church Accounting" was usually something to be payed/given to the church as part of the burial-process. Doesnt neccesarily mean he left a will as far as I know.

/Martin

(Meddelandet ändrat av martinb 2013-06-14 12:46)
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Janice Beeson
(Jdbeeson)
Registrerad användare
Postat tisdagen 18 juni 2013 - 01:16  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Thank you Hans & Martin for the information about testament that shows up in Church accounting. One more question concerning the church accounting. If the Testament is listed under the heading of Debt and a date is attached to the person. Is that considered the date paid to the church or date of burial. And if it is date paid to the church is it usually close to the date of burial or whenever the family can pay.
Thank You,
Janice Beeson
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Martin Brandt
(Martinb)
Föreningsmedlem
Postat tisdagen 18 juni 2013 - 08:20  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

I use the testmanent as a source for year of death, if normal records are missing. Unless the testament is in early january, you can be pretty sure they died the year of the testament. I usually enter the year of death, and the date of testament as a text-comment.
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Hans Christian Andersen
(Hcandersen)
Registrerad användare
Postat tisdagen 18 juni 2013 - 11:55  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hi,

I agree to Martin's answer.

Hans
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Lännart Gustavsson
(Lannart)
Föreningsmedlem
Postat tisdagen 17 september 2013 - 12:31  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Jag har gjort plats beskrivningar på nästan alla torp och backstugor i Kävsjö, inklusive GPS och vägbeskrivningar dit. Några få saknas. Känner du till var följande låg? Skogslund, i södra delen av Hädinge efter Södra Torp där. Sista familjen Hed försvann ca 1866 till Amerika. Hylkelid som jag tror blev namnet på knekttorpet Sörängen under ca fem år. Soldaten bodde inte där då. Familjen som bodde på Hylkelid försvann till Gotland (rätt spännande här då)1852. Lännart Gustavsson
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Owe Ekholm
(Lowe)
Registrerad användare
Postat söndagen 17 november 2013 - 14:54  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej anbytarforum!

Om det finns möjlighet skulle jag önska få hjälp med - vem som var föräldrar till Kajsa Svensdotter född 1815-03-29 i Kävsjö.

Mvh

Owe Ekholm
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Anita Högblom
(Anihog)
Föreningsmedlem
Postat söndagen 17 november 2013 - 17:39  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej Owe!
Föräldrarna var Sven Svensson f 1784 7/1 och Maja Danielsdotter f 1795 21/10
(Kävsjö AI/6 sid 122)

Anita H
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Owe Ekholm
(Lowe)
Registrerad användare
Postat söndagen 17 november 2013 - 18:24  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Jätteglad och nöjd Anita för att anbytarforum och hjälpsamma människor som du finns!

Mvh

Owe Ekholm
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Cecilia Lembke
(Clembke)
Registrerad användare
Postat onsdagen 20 november 2013 - 15:44  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej!

Jag håller på att följa Corpr. Jonas Snygg f 1787, datum har jag två olika 13/12 och 13/10.
Jag finner honom i Kävsjö AI:4 s 217 och framåt till 1839. Men kan inte finna ut vartifrån han kommer innan han flyttar till soldathemmet nr 115.(född vart?, föräldrar?)
AD har inte heller födelselängd för detta år så kan inte finna honom där. I Lysningsboken står det att han är ifrån Uppebo. (han vigdes 31 dec 1807 med en Anna Stina Danielsdotter (f 18 sep 1783 i Kulltorp)

Vart tar dom vägen 1839? Avlider Jonas? Kävsjö AI:7 s 131.

(Meddelandet ändrat av clembke 2013-11-20 15:49)
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Lena Stoor
(Stolea)
Registrerad användare
Postat lördagen 07 december 2013 - 16:33  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Hej Owe!
Föräldrar till Sven Svensson F 17840107 var Sven Hög F 17670122 Ålaryd och Marta Carlsdotter.
De bodde på soldattorpetRyd nr 97 Hägnet Åker.
Brodern Johannes Blank F 17650902 bodde på soldattorpet nr 115 Uppebo.
Min ana är Sven Svensson F 18170304,en bror till Cajsa Svensdotter F 18150329.
Vill gärna veta mer om dessa människor.

Lena Stoor
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Lennart Andersson
(Lan)
Registrerad användare
Postat söndagen 23 februari 2014 - 16:36  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Ett mycket uppmärksammat program i TV-serien "Vet du vem du är?" handlade om Magnus Härenstam och hans släkt.

En av förfäderna i släkten var Johan Andersson, född i Kävsjö 1840. Han var son till Anders Ericsson, född 1811 och Anna Eliasdotter från Kulltorp. Anders Ericsson var oäkta son till Elsa Ericsdotter född1778 i Mjugaryd, Kävsjö. Elsas föräldrar var soldaten Eric Nilsson och Kjerstin Jonasdotter i soldattorpet Krokshult i Mjugaryd, Kävsjö (AI:4 sid 72)

Jag har försökt ta reda på varifrån Kjerstin Jonasdotter kom. Enligt husförhörslängden föddes hon 1750. Är hon född i Kävsjö? Födelseboken för Kävsjö ger inget besked då det finns en lucka mellan 1717 och 1822. När jag söker vidare i hfl för Kävsjö åren 1750-1770 kan jag inte finna någon Jonas med familj som fick en dotter med namnet Kjerstin under denna tid. Men Kjerstin Jonasdotter finns som piga på ett par ställen i Kävsjö runt 1770.

För att spåra Kjerstin har jag sökt i husförhörslängderna i grannsocknarna och hittat en familj i Norrebo, Gnosjö, soldaten Jonas Norrman och hans hustru Ingjerd Larsdotter (Gnosjö AI:1 sid 98) Deras barn är Kjerstin född 1751, Sven född 1754 och Martha född 1757. Frågan är om denna Kjerstin är samma person som Kjerstin i Mjugaryd född 1750. Jag har tidigare hittat felaktiga födelseuppgifter i husförhörslängder när jag har jämfört med uppgifterna i födelseboken som bör vara mer tillförlitliga.

Barnen Sven och Martha är också av intresse i sammanhanget. Martha kom som piga till Gynnås, Åsenhöga där hon träffade drängen Johannes Svensson från Slätthult. De gifte sig 1786 (C:4 sid 342) och bildade familj i Gynnås Smedsgård där flera barn föddes under åren 1787- 1797 (AI:1 sid 413). År 1800 flyttade hela familjen till Mjugaryd i Kävsjö (AI:4 sid 71). Där hade Kjerstin tidigare bildat familj med soldaten Eric Nilsson född 1745 (AI:4 sid 75). Kan det vara en tillfällighet att Martha och Kjerstin båda hamnar i Mjugaryd eller flyttar Martha med familj till Mjugaryd för att systern (om de är systrar) Kjerstin finns där? Av hfl framgår att Kjerstins familj levde under svåra förhållanden i Mjugaryd. Både Kjerstin och Martha dog i Mjugaryd vid hög ålder 1832 resp 1836 (C:2 sid 105 och 111).

Brodern Sven Jonasson gifte sig med med Sigrid Nilsdotter född 1760 i Hyltan, Gnosjö. Hon var syster till den välkände kyrkomålaren och träsnidaren Sven Nilsson Morin som också förekommer i TV-programmet om Härenstam och hans släkt.

Jag är en sentida ättling till Johannes och Martha i Mjugaryd och är mycket tacksam för upplysningar som kan avlägsna de frågetecken som finns.

Mvh
Lennart Andersson

(Meddelandet ändrat av lan 2014-02-23 17:59)
Till början på sidanFöregående meddelandeNästa meddelandeLängst ned på sidan Länk till detta meddelande

Marianne Elfström
(Marianne)
Registrerad användare
Postat söndagen 24 augusti 2014 - 05:50  Ändra meddelande Radera meddelande Skriv ut meddelande   Flytta meddelande (endast Anbytarvärd/Admin)  

Maria Gustafsdotter, född 1834-10-07 i Värnamo,
gifte sig 1865-11-05 i Kävsjö med
änklingen Anders Petersson, född 1833-07-28 i Kävsjö.

Han hade flera barn innan, men tillsammans fick de barnen
Frans Gustaf, f 1866
Johannes Victor, f 1868
Anna Kristina, f 1873
Sven August, f 1874
Emil, f 1876


Maria dog 1905-05-05 i Öreberg, Kävsjö.

I SvB och i SvDb står det felaktigt att Maria Gustafsdotter var född i Byarum.

Eftersom det inte finns några hfl från Värnamo förrän 1861 är det lite svårt att följa henne,
men från 1857 går det bra då hon flyttade från Värnamo till Lilla Jonsbo i Kärda - se AI:12, sid 33.
1858 flyttade hon därifrån till sid 22, senare till sid 128 och sid 118.
1861 flyttade hon tillbaka till Värnamo - se AI:1 sid 324.
1862 flyttade hon från Lergraven till torpet Lilla Kvarnö under Wellersten Östergård - se AI:2 sid 380.
1864 flyttade hon därifrån till Hyltegjerde, Lägenheten Carlsborg - se AI:2 sid 512.
1865-10-18 flyttade hon till B. Öreberg under Hillerstorp Björsgård i Kävsjö - se AI:12 sid 35.


Hennes föräldrar och syskon finns under
Landskap » Småland » Socknar » Värnamo - inlägg från lördagen 16 augusti 2014 - 18:43
http://aforum.genealogi.se/cgi-bin/discus/show.cgi?tpc=44&post=1352831#POST13528

I ett inlägg från onsdagen 14 maj 2014 - 00:45 som ligger ovanför det länkade inlägget
finns en länk för att komma lite längre bak i släkten.

(Meddelandet ändrat av Marianne 2014-08-24 12:04)

Skriv ditt meddelande här
Write your message here
Meddelandetext:
Message text
Fetstil Kursiv Understruken Skapa en hyperlänk Infoga en clipart-bild Citera
ß Ü Å Ä Æ Ö Ø ü å ä æ ö ø ç

Användarnamn:
User name:
Information:
Du behöver ett användarkonto för att kunna skriva meddelanden här. Klicka här för mer information.
You need a user account to post messages here. Click here for more information.
Lösenord:
Password:
Alternativ: Aktivera HTML-kod i meddelanden
Gör om webadresser till klickbara länkar
Åtgärd: